Blog dedicat a la mítica pujada al Montseny (Santa Fe), vàlida pel campionat d´Europa de muntanya,que durant uns anys va ser la cita obligada a tots els aficionats de la zona per poder contemplar i admirar a totes les máquines que s´exhibien en aquesta excel·lent prova automovilística,organitzada a la perfecció pel RACC.
També hi han altres proves que s´han disputat al Montseny,com el Rallye Montseny - Guilleries o el mític Costa Brava, i una menció especial del Rally Cross de Sils.

1 de juny 2014

50 aniversari Pujada al Montseny

 Fotos que podeu trobar al Museu d´Arbúcies, fetes per Quim Reberté,Joan Aymami i d´altres

Cinquanta anys de la Pujada en costa al Montseny
El Museu Etnològic del Montseny i l’associació Clàssics Montseny Guilleries reten homenatge a la cursa ja desapareguda, una de les més emblemàtiques d'Europa i que es va convertir en un dels principals esdeveniments del Montseny durant tres dècades
Ara ja fa cinquanta anys. Aquell 26 d’abril de 1964 els contorns del Montseny es van engalanar per rebre la primera edició d’una cursa que acabaria fent història. Llavors es parlava de la F-1 i dels ral·lis, però poques persones havien sentit a parlar d’una Pujada en costa. Era una modalitat força nova que anava adquirint protagonisme a Europa i que permetia als espectadors veure cotxes de somni tan a prop, que gairebé et rascaven els peus quan traçaven els revolts. Aquell any, el Real Automòbil Club de Catalunya (RACC) havia decidit organitzar la primera Pujada al Montseny. I el públic va respondre amb aquella afició folla que sempre ha caracterit-zat als bojos del motor a casa nostra.
La cursa s’iniciava als afores de Sant Celoni, entre Campins i Mosqueroles, a la carretera cap a Sant Fe. El recorregut tenia 16 quilòmetres i era molt selectiu, tal com explicava el mateix Joan Fernández, guanyador de les dues primeres edicions. “Els dos quilòmetres inicials són ràpids amb espectaculars paelles. La segona part, és on es juga la cursa, amb canvis de rasant, contra peraltes i esses encadenades que es fan a gran velocitat. L’última part, és molt ràpida i exigeix portar el cotxe derrapant”.
Fernández portava llavors un Porsche que es feia mirar. Però la carrera va anar creixent. Va tenir fins a quatre equips oficials: Ferrari, Porsche, Abarth i BMW. Va comptar amb pilots que competien a la F-1 (Stommelen, Mitter, Scarfiotti) que corrien amb prototips i fòrmules adaptats a les pujades en costa i d’altres que ja formen part de la història de l’automobilisme: Mauro Nesti, Andres Vilariño, Fermín Vélez, Manel Juncosa, Xavi Riera... Eren cotxes que la gent de les nostres contrades no estava habituada a veure. I que pujaven per aquells revolts travessats i sortien com una exhalació, a menys d’un metre de la gent que omplia les cunetes i les feixes circumdants.
La cursa es va disputar fins el 1989, quan els pressupostos es van disparar i les noves normes de seguretat dictades per la Federació Española d’Automobilisme la van convertir en inviable en un espai que estava dins del Parc Natural. Aquell any ja no va ser puntuable per al Campionat d’Europa, ni pel d’Espanya. Només per al de Catalunya.
el mateix Montseny, l’impacte d’aquella cursa en la societat de l’època. Des dels cotxes més espectaculars als utilitaris de l’època, cartells de les primeres curses, fotografies dels aficionats, maquetes de punts emblemàtics, o vídeos que recullen moments destacats de la història de la pujada. La presentació es farà el dissabte 24 de maig, amb la presència de Joan Fernández, Xavi Riera, Jordi Gual (director de les primers curses), Amand Barfull (sotsdirector del Circuit de Catalunya), Josep Maria Miret (cap de comunicació del RACC) i en Josep Casanova i l’Emilio Pérez de Rozas (periodistes de motor).
Ja fa cinquanta anys d’aquella primera Pujada al Montseny. El Museu Etnològic del Montseny, La Gabella ha preparat una exposició (fins el 15 de juny) on es podrà veure, a través de material inèdit recopilat en

L’exposició comptarà amb la col·laboració de la Col·lecció d’Automòbils Salvador Claret, RACC, Mundo Deportivo i l’Ajuntament d’Arbúcies.







































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Historia del Campionat Nacional i Europeu

blog// magic classic car Racing , fes "clic" a la foto

blog// magic classic car Racing   ,  fes "clic" a la foto
Circuits , Costa brava, etz...

Espiritu de Montjuich

Videos

Videos
Altres pujades de la mateixa época

videos

videos
Pujadas actuals

videos

videos
"on board" de barquetas

Cercar en aquest blog

Genís