Blog dedicat a la mítica pujada al Montseny (Santa Fe), vàlida pel campionat d´Europa de muntanya,que durant uns anys va ser la cita obligada a tots els aficionats de la zona per poder contemplar i admirar a totes les máquines que s´exhibien en aquesta excel·lent prova automovilística,organitzada a la perfecció pel RACC.
També hi han altres proves que s´han disputat al Montseny,com el Rallye Montseny - Guilleries o el mític Costa Brava, i una menció especial del Rally Cross de Sils.

4 de nov. 2010

Genís


Sempre he estat un gran aficionat al món del motor,totes les especialitats, les he vist quasi totes ,(mundials de motociclisme, trial, motocross, Dragsters, Fòrmula 1, DTM, Rallyes, copes monomarca, Karting, Clàssics, Salons de l'Automòbil, presentacions de motos i cotxes i visitant circuits mítics com, Calafat, Paul Ricard (Fr), Jerez, Jarama, Can Padró etz...)


A pocs kilòmetres d´aquí,tenim com a veí al "Crivi" Àlex Crivillé, de Seva, tot un campió del món de 500 cc ,
A uns 30 kilómetres hi tinc el Circuit de Catalunya, un dels millors circuits del món.
També hi ha a prop Lloret de Mar, cita obligada un cop a l'any pel mític Costa Brava ,amb els seus trams mítics "el Subira" "Cladells" "Sant Hilari", "Els cortals" "Grions" ...etz, tots ells aquí al Montseny.
Però una de les proves que esperava amb molta passió era LA PUJADA AL MONTSENY, vàlida pel campionat d´Europa de muntanya, on podies veure tota classe de vehicles de competició, des de les "barquetes" més modernes als Seat 127,Fura o els Renault 5 turbo.


Pilots com Mauro Nesti o Juan Fernandez amb el seu Osella BMW Danone, feien posar la pell de gallina amb el seu tronar de motor, sense oblidar als germans Almeras amb la seva col·lecció de Porsches de tota mena (935, 911 turbo, 911 sc) i com no podia ser d´altre manera, els pilots de casa, gent aficionada que es deixava els diners preparant un bon cotxe per pujar i deixar anar tota l´adrenalina que portaven dins seu.

Si pogués parlar aquesta carretera, explicaria un piló de coses; per aquesta carretera han passat els millors cotxes dels anys 60,70, i 80, i també grans pilots.


 
 

5 comentaris:

  1. Hola, Genís i salutacions. En primer lloc, enhorabona per aquest bloc fantàstic. Pels seguidors de les curses de muntanya és tot un regal poder disposar d'una web així. Jo em dic Joan, vivia a 100 m. de la sortida de la Pujada i això (juntament amb el fet de conèixer alguns idiomes)em va permetre entrar en contacte amb alguns pilots, conèixer alguns dels seus hàbits i costums, com entrenaven, quina estratègia seguien, etc. Espero seguir en contacte amb tot aquest ambient.
    Fins aviat,
    Joan (de Campins).

    ResponElimina
  2. Bon dia Genís, l´altre dia vaig anar a l´auto retro a Barcelona i havia un stand en homenatge
    a Juan Fernández de la escuderia Montjuic; em va despertar el pensament de la pujada a Santa Fe i vaig pensar que havia quedat oblidat.A mi personalment em porta records de l´infantesa, i per curios que sembla aquest dilluns vaig a veure al meu germà i em comenta tot xerrant que en Genís ha fet un blog dedicat a la Pujada en Costa al Montseny, he quedat maravellat, bocabadat del teu treball, es excel.lent....

    ResponElimina
  3. This blog is bookmarked! I really love the stuff you have put here.

    online pharmacy

    ResponElimina
  4. Hola Genís !! Ben parit aquest recull ... si senyor !! Jo també vaig començar per les cunetes l'any 78 ... i no he parat.
    Si vols, com que jo tinc contacte amb el Joan Fernàndez i amb el Pietro Raddi, a la web del Motor Club Sabadell, a la secció "Retro", hi trobaràs documentació d'aquests mítics personatges, i algun altre.
    Vinga !! Gràcies per la teva tasca !!
    Abraçada ràcing.
    Carles Aluju Camps

    ResponElimina

Historia del Campionat Nacional i Europeu

blog// magic classic car Racing , fes "clic" a la foto

blog// magic classic car Racing   ,  fes "clic" a la foto
Circuits , Costa brava, etz...

Espiritu de Montjuich

Videos

Videos
Altres pujades de la mateixa época

videos

videos
Pujadas actuals

videos

videos
"on board" de barquetas

Cercar en aquest blog

Genís